دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

مجلس یادبود جانباختگان فاجعه منا در مسجد اعظم ارومیه برگزار شد

عصر امروز یک شنبه، مجلس یادبود جانباختگان فاجعه منا به نیابت از مقام معظم رهبری توسط دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در مسجد اعظم این شهر برگزار شد.

در این مراسم که با حضور امام جمعه ارومیه، استاندار آذربایجان غربی و فرماندهان نظامی این استان و جمع کثیری از مردم و مسئولین برگزار شد، حجت الاسلام فعال آقازاده با اشاره به اینکه حج جانباختگان حادثه منا کامل است، گفت: جان باختن حجاج در این سرزمین منا قتل شبه عمدی است اما این حجاج توفقی عظیم یافتند که با لبا احرام به شهادت رسیدند.

وی با تاکید بر اینکه آل سعود توانایی مدیریت حج را ندارد، گفت: کشورهای مسلمان باید به صورت شورایی تدبیری برای برگزاری مراسم حج در مدینه و مکه بیاندیشند؛ آل سعود در سرزمین امن الهی، مسلمانان را قتل عام کرد.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی افراد از حادثه پیش آمده سوء استفاده می کنند و با طرح شبهاتی مردم را از سفر حج مأیوس می کنند، این افراد باید بدانند که حج از جمله فروعات دین بوده و هیچگاه حج تعطیل شدنی نیست.

حجت الاسلام آقازاده تصریح کرد: برخی ها ادعا می کنند که حج واقعی در داخل کشور است و جوانان بیکار و نیازمندان واجب ترند، اما لازم است که بدانند که ما در شرع مقدس اسلام داریم که مردم می توانند دارایی های خود را خرج کنند چه بهتر که در راه کمک به نیازمندان هزینه بکنند که برای سفر حج مستطیع نشوند، اما نمی شود که این موضوع را بهانه ای برای حج نرفتن کرد.

وی هزینه سفر حج را یک پنجم هزینه لوازم آرایشی مصرفی در کشور عنوان کرد و افزود: سوء استفاده کنندگان از حادثه پیش آمده اگر واقعا به فکر نیازمندان هستند، موضوعات دیگر را نیز مدنظر خود قرار دهند؛ چرا که حج تعطیل شدنی نبوده و محکم کننده دین است.

حجت الاسلام آقازاده به توطئه های شوم آل سعود از حوادث به وجود آمده در مراسم حج امسال اشاره کرد و افزود: حکومت عربستان با این جنایات به دنبال جلوگیری از سفر مردم ایران به حج هستند و حتی ثروتمندان عربستان برای پرداخت درآمد حاصل از سفر ایرانیان به حج، اعلام آمادگی کرده اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.