دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

ضبط و توقیف بیش از ۷۰۰۰ بازی رایانه‌ای غیرمجاز در ارومیه

در طول یک عملیات با همراه فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی حدود ۷ هزار و ۵۰۰ بازی رایانه‌ای در استان ضبط و توقیف شده است، چراکه به معنای واقعی کلمه از نظر اخلاقی و پرورشی برای جوانان و نوجوانان آسیب‌زا هستند.

وی بر ضرورت اعمال نظارت جدی و مستمر بر فضای مجازی، بازی‌های رایانه‌ای همچنین نرم‌افزارهای موجود در بازار تاکید و تصریح کرد: حتی متاسفانه در بعضی بازی‌های رایانه‌ای صحنه‌هایی از زندگی مشترک وجود دارد و روابط خصوصی در آن گنجانده شده است.

این مسئول با اظهار اینکه این قبیل بازی‌های رایانه‌ای و فیلم‌های سینمایی نباید در دسترس نوجوانان و رده‌های سنی پایین قرار گیرند، بیان داشت: با گنجاندن تصاویر مختلف ازجمله انتخاب خودرو، واحد مسکونی، چیدمان منزل و … در فرد احساس همزادپنداری ایجاد کرده، در نهایت به چنین صحنه‌هایی از زندگی زناشویی می‌رسد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با اظهار اینکه باید ضمن اتکا به قوانین و آئین‌نامه‌های موجود در این زمینه به صورت قاطعانه با متخلفانی که چنین نرم‌افزارها و بازی‌های رایانه‌ای را به فروش می‌رسانند برخورد کنیم، بیان داشت: برخورد سطحی و مقطعی به صور قطع گستاخی متخلفان رابه دنبال دارد.

کریمی با اظهار اینکه ابتدای سال ۱۳۹۴ در یک مرحله حدود ۷۵ هزار بازی رایانه‌ای غیرمجاز در یکی از پاساژهای ارومیه توقیف و جمع‌آوری شده است، خاطرنشان کرد: طبق خواسته مقام قضایی این موضوع باید معلوم شود، که اقلام ضبط شده در شمار نرم‌‌افزارهای مبتذل، مستهجن و … است.

وی خاطرنشان کرد: این امری دشوار است چراکه بعد از حدود ۳۰ ساعت بازی کردن صحنه‌های مورد اشاره قابل مشاهده است.

این مسئول با بیان اینکه برای ادامه برخورد و پیگیری‌ها باید نهادها و دستگاه‌‌های اجرایی مختلف به ویژه فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی باید همکاری لازم داشته باشند، خاطرنشان کرد: در صورت شکل‌گیری تعامل و همکاری می‌توان تا اندازه زیادی آسیب‌های فرهنگی را در جامعه اسلامی ریشه‌کن کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با اظهار اینکه دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی و مخالفان دین به معنای واقعی کلمه ارزش‌ها، باورها و اعتقادات دینی ما را هدف گرفته‌اند، بیان داشت: تخریب اماکن مقدس و ویران کردن مساجد همچنین حمله به ارزش‌ها در این سری از بازی‌ها شاهد هستیم.

وی با اشاره به اینکه ضمن مقابله با تهدیدها و تهاجم‌های فرهنگی دشمنان علیه باورها و اعتقادات‌مان باید در راستای غنی‌سازی فعالیت‌های قرآنی گام برداشته شود، بیان داشت: باید در راستای کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در جامعه گام‌های بلندی برداشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.