دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

بناب عنوان "شهر دوچرخه " ایران را از دست میاندوآب ربود؟!


 یازدهم مهر ماه امسال بود که امیر رضا خادم معاون وزیر و معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان ، در آیین اختتامیه همایش بزرگ دوچرخه سورای « بناب شهر دوچرخه » گفت: بناب، به عنوان شهر دوچرخه ایران ثبت ملی می‌شود.

با انتشار این خبر موج واکنش ها به این اقدام از سوی برخی از میاندوآبی آغاز شد و در مواردی متعدد در شبکه های اجتماعی نسبت به این موضوع اعتراض کرده و آن را اقدام پیش دستی مسئولان بناب و غفلت مسئولان میاندوآبی عنوان کرده و خواستا رثبت این عنوان به اسم شهرستان میاندوآب شدند.

در این که مردم بناب به شهر دوچرخه به مانند مردم میاندوآب علاقه دارند، هیچ شکی نیست ولی آیا آقای خادم از وضعیت دوچرخه در شهر میاندوآب نیز اطلاع کافی دارند که موضوع ثبت عنوان "شهر دوچرخه" را به اسم بناب مطرح می کند؟

اگر آقای خادم وضعیت دوچرخه در شهر میاندوآب 150 هزار نفری را با شهرستان بناب 140 هزار نفری مقایسه کند، به خوبی می فهمد که عنوان "شهر دوچرخه" شایسته کدام شهر است؟ میاندوآب با 60-70 هزار دوچرخه سوار در کمترین میزان و یا بناب با 40 هزار دوچرخه سوار در بیشترین میزان.

باید گفت که در میاندوآب در هر خانه ای حداقل دو –سه دستگاه دوچرخه وجود دارد که نشان از علاقه شدید مردم این شهر به این وسیله نقلیه دارد و حتی این علاقه وافر و شدید را می توان در خیابان ها و مسابقات ورزشی و همایش های دوچرخه سواری به عینه مشاهده کرد.

باید گفت در شرایطی که دوچرخه سواری در بین مردم میاندوآب از قدمت فراوانی برخوردار بوده و به همین دلیل این شهر در سطح کشور به شهر دوچرخه ها مشهور است، چگونه بناب می تواند عنوان شهر دوچرخه ایران را به خود اختصاص دهد، جای سوال دارد.

پس بهتر است تا آقای خادم قبل از اینکه پیش داوری کرده و با شرکت در یک همایش دوچرخه سواری در بناب  از ثبت عنوان "شهر دوچرخه" به نام بناب حرف بزنند، سفری هم به میاندوآب داشته باشند، تا تفاوت را به عینه مشاهده کنند، شاید آن موقع تصمیم دیگری بگیرند، تصمیمی که قطعاً مشخص است غیر از مطالبی است که در بناب عنوان کرده است.

امیدواریم مسئولان میاندوآب هم در این زمینه از خواب غفلت بلند شده و تا این عنوان از دست میاندوآب خارج نشده، آن را با رایزنی و نامه نگاری به گوش مسئولان برسانند تا آنها نیز بدانند که "شهر دوچرخه" ایران، میاندوآب است نه بناب

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.