دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

تمامی مدارس آذربایجان غربی به نام شهدای معلم نامگذاری می شود

143 شهید معلم در استان آذربایجان غربی وجود دارد که نام مطهر 76 تن از این شهدای گرانقدر تاکنون بر روی مدارس استان نقش نبسته است و امسال این امر با جدیت پیگیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه تمامی مدارس استان آذربایجان غربی تا پایان امسال به نام مطهر شهدای معلم این استان مزین خواهد شد ، گفت: تا پایان امسال نام این تعداد شهید معلم بر سر در بهترین و بزرگترین مدارس استان آذربایجان غربی در مناظق مختلف نقش می بندد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی بیان کرد: علاوه بر این ، مدارسی که توسط سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی احداث و به آموزش و پرورش تحویل داده می شود نیز به نام شهدای شاخص دانش آموز استان آذربایجان غربی نامگذاری خواهد شد.

وی گفت: استان آذربایجان غربی 777 شهید دانش آموز تقدیم میهن اسلامی کرده است.

مصطفوی استقرار نظام جمهوری اسلامی و آرامش موجود در کشور را حاصل و ثمره خون شهدا دانست و بیان کرد: آموزش و پرورش وظیفه خطیری در قبال انتقال آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی و رشادت های شهدا به نسل های آینده بر عهده دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی همچنین بر ساماندهی و توسعه فعالیت های حوزه تربیتی و دینی در مدارس سراسر استان تاکید کرد و افزود: به این منظور مدارس امین در سطح استان آذربایجان غربی با حضور و فعالیت روحانیون راه اندازی شده تا بتوان از ظرفیت و تخصص روحانیون در ارتقای فرهنگ دینی در بین دانش آموزان بهره برد.

سیدمصطفوی ادامه داد: هم اکنون 53 مدرسه امین در استان آذربایجان غربی فعالیت می کنند که در آنها روحانیون با پاسخ دادن به سوالات دینی و شرعی دانش آموزان نوجوان ، دغدغه های دینی آنها را مورد بررسی قرار می دهند که این مساله ظرفیتی مناسب برای آموزش و پرورش استان محسوب می شود.

وی ساماندهی نمازخانه های مدارس استان آذربایجان غربی را از کارهای اولویت دار آموزش و پرورش استان اعلام کرد و افزود: به رغم افزایش تعداد دانش آموز و کمبود فضاهای آموزشی در مدارس استان آذربایجان غربی ، با تدابیری که اندیشیده شده هیچ نمازخانه ای در مدارس استان به کلاس درس تبدیل نشده بلکه نمازخانه های جدید هم در مدارس احداث شده است.

سیدمصطفوی با اشاره به اعتبار 113 میلیارد ریالی انجمن اولیا و مربیان مدارس استان آذربایجان غربی از محل کمک های مردمی ادامه داد: قرار است از محل این کمک ها نمازخانه های جدید نیز در مدارس احداث شود.

وی در خصوص وضعیت آموزشی تکاب نیز افزود: شهرستان تکاب جز اولین مناطقی از استان است که در آغاز سال تحصیلی جدید هیچ کلاسی در این شهرستان بدون معلم نبود.

سیدمصطفوی اظهار کرد: آموزش و پرورش شهرستان تکاب از نظر شاخص های آموزشی و پرورشی در رتبه های بالایی در بین 24 منطقه استان قرار دارد و از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

 مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی به همراه مدیر آموزش و پرورش شهرستان تکاب همچنین با حضور در منزل خانواده معلم شهید غلامحسین فتاحی با پدر ، مادر و اعضای این خانواده شهید نیز دیدار و گفتگو کرد.

وی در این دیدار نیز با اشاره به تاکید آموزش و پرورش بر توسعه مدارس غیرانتفاعی و غیردولتی از خانواده های شهدا خواست برای اشتغال فرزندان خود جهت راه اندازی این گونه مدارس اقدام کنند.

سیدمصطفوی گفت: آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی تمهیدات لازم برای تامین فضای آموزشی و صدور مجوز برای راه اندازی مدارس غیردولتی در سطح استان آذربایجان غربی را ارایه می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.