دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

خانه‌های روستایی آذربایجان‌غربی نیازمند مقاوم‌سازی است

، ایوب عزیزی  اظهار کرد: با توجه به اینکه در ساخت اماکن و ساختمان‌ها مصالح کم دوام و بی‌دوام استفاده می‌شود، سالانه تعداد زیادی از ساختمان‌های استان به خاطر حوادث پیش‌بینی نشده و غیر مترقبه و حتی بر اثر بارش برف و باران تخریب شده و خسارت جانی و مالی بسیاری متحمل کشور و مردم می‌شود.

وی گفت: در این باره دولت برنامه‌ریزی کرده که از خسارات جانی و مالی ساختمانی پیشگیری کرده و خانه‌های روستایی را برای مقابله با حوادث و خسارات نوسازی کند.

عزیزی بیان کرد: سالیانه 200 هزار مسکن روستایی در سطح کشور نوسازی می‌شود که متولی این پروژه بنیاد مسکن بوده و مهم‌ترین بخش این کار توسط مهندسان فنی روستایی انجام می‌شود.

وی افزود: هر چند در بعضی از استان‌ها با توجه به معیشت مردم مشکل پرداخت وام وجود دارد، اما بنیاد مسکن پیگیر است تا مبلغ وام روستایی افزایش یافته و استان نیز این آمادگی را دارد که مبلغ وام افزایش پیدا یابد.

عزیزی تصریح کرد: جدا از بازسازی واحدهای مسکونی، دامی و معابر روستایی که دولت در این موارد هزینه کرده است بنیاد مسکن پیشنهاد کرده تا در بعضی از مناطق که مردم درآمد کمی دارند جدا از تسهیلات بانکی یک کمک بلاعوض نیز به روستایان شود.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی تصریح کرد: از این دو راهکار شاید افزایش مبلغ وام و کمک بلاعوض در وام سریع‌تر به نتیجه برسد و با این کار طبق آیه قرآنی اگر جان یک نفر را نجات داده باشیم مانند این است که جان همه را نجات بدهیم.

عزیزی گفت: در بعضی از نقاط دنیا عمر ساختمان‌ها طولانی است اما در ایران این رقم در حد بسیار پایینی بوده و این نیز یک سرمایه ملی است چون یک خانواده درآمد چندانی ندارد که در طول زندگی چند مرتبه ساختمان بسازد بنابراین باید طبق استاندارد و مقاوم ساخته شود.

وی اظهار داشت: مهندسان ساختمانی باید خانه‌‌های مقاوم را طراحی کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.