دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

ارائه معافیت خدمت سربازی به پژوهشگران و نخبگان

سرهنگ اسدالله مالکی در نشست خبری با اصحاب رسانه در رابطه با مأموریتهای فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی در حوزه تحقیقات و پژوهش اظهار کرد: ما مأموریت داریم که تولید دانشی پلیسی با نگاه پاسخ یابی علمی به مشکلات امنیتی داشته تا تسریع در مأموریتها را شاهد باشیم.

وی افزود: دانش محور ساختن تصمیم گیریها و تصمیم سازیها بر اساس نتیاج تحقیقات و پژوهشهای کاربردی را نیز برای ارتقاء جایگاه علمی فرماندهی انتظامی استان در بین مراکز علمی آذربایجان غربی نیز مدنظر قرار گرفته است.

رئیس دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی گفت: این دفتر مجموعه ای دانش محور و دانش پژوه بوده و افق علمی-پژوهشی 1404 را هدف قرار داده و در همین افق شناخت سریع چالش ها و پاسخ ها را شاهد خواهیم بود.

مالکی ادامه داد: دامنه فعالیتهای دفتر تحقیقات کاربردی انتظامی استان با اولویتهای پژوهشی مواردی همچون انتشار فصلنامه دانش انتظامی، همکاری و انعقاد قراراداد علمی با دانشگاه ها و مراکز علمی و اجرای طرحهای تحقیقاتی و تألیف و انتشار کتاب را شامل می شود.

وی برگزاری اتاقهای فکر، میزگردهای علمی با دعوت از اساتید دانشگاهها و کارشناسان متخصص نیز از دیگر اقدامات عنوان کرد و یادآور شد: همه این مأموریتها با اولویت مشکلات مأموریتی و معضلات اجتماعی انجام می پذیرد و در این راستا هم اندیشی و ارائه راهکار از طرف پژوهشگران را شاهد هستیم.

مالکی با اعلام حمایت از پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری مرتبط با فعالیتهای پلیس، تصریح کرد: در صورتی که موضوع پایان نامه های دانشجویان منطبق بر سیاستهای دفتر تحقیقات انتظامی باشد از آنها حمایت مالی و اطلاعاتی خواهیم کرد.

وی همچنین از ارائه کسر خدمت نظام وظیفه برای کسانی که با فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی در راستای کارهای تحقیقاتی و پژوهشی همکاری کنند خبر داد و اظهار کرد: در صورتی که مشمولان بتوانند پروژه های مدنظر ما را انجام و به سرانجام برسانند، بر اساس ارزیابی های داوران به آنها یک تا شش ماه کسر خدمت اعطا می شود.

مالکی از اعطای پایان خدمت به آن دسته از پژوهشگرانی که به عنوان نخبه معرفی و پروژه های تحقیقاتی از طرف مرکز پژوهشهای ناجا را قبول کنند اعلام کرد و افزود: اینگونه افراد به مرکز پژوهشهای ناجا در تهران باید مراجعه و مراحل آن را پیگیری کنند.

وی اولویتهای پژوهشی فرماندهی انتظامی استان را در حوزه سرقت، ترافیک، تصادفات، موادمخدر، نزاع و درگیری و جرائم عنوان کرد و گفت: تاکنون 30 طرح تحقیقاتی در موضوعات مرتبط با نظم و امنیت در دفتر تحقیقات انتظامی استان انجام گرفته و از 80 پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری حمایت و پشتیبانی شده است.

رئیس دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی در پایان با اشاره به هفته ناجا خاطرنشان کرد: برپایی غرفه جهت ارائه عملکرد و جذب نخبگان و پژوهشگران و تجلیل از اتاق فکر این دفتر و اساتید و نخبگان همکار از جمله برنامه های هفته ناجای دفتر تحقیقات انتظامی آذربایجان غربی است.

انتهای پیام/

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.