دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

از متولیان انتخاب شهر به عنوان یکی از۵پایلوت شهرهوشمند تجلیل کرد

طی مراسمی با حضور مسئولین استانی و شهری رییس و اعضای شورای اسلامی شهر ارورمیه در سالن اجتماعات شور از متولیان انتخاب شهر اورمیه به عنوان یکی از ۵ پایلوت شهر هوشمند تجلیل و به رسم یادبود لوحی تقدیم کردند .

به گزارش باریش: در نشست علنی شورای اسلامی  شهر اورمیه و با حضور معاون توسعه مدیریت و مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات استانداری ، مدیر کل پست استان ، مدیر کل مخابرات استان ، مجموعه معاونت برنامه ریزی و مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری ارومیه  از متولیان انتخاب ارومیه بعنوان یکی از ۵ پایلوت شهر هوشمند تقدیر شد


پرویز جلیلی رئیس شورای اسلامی شهر اورمیه :در این جلسه انتخاب شهر اورمیه بعنوان شهر پایلوت هوشمند در کشور را به تمامی حاضرین تبریک گفت و افزود: توفیفات بدست آمده ثمره تصمیمات و سیاستگزاریهای شورای اسلامی شهر و تلاشها و زحمات شبانه روزی و بی شائبه شهردار تلاشگر ، مدیران اجرائی دستگاه های استان ، مجموعه معاونت برنامه ریزی و سازمان آمار و فن آوری اطلاعات شهرداری می باشد .

جلیلی با اشاره بر اینکه انتخاب  شهر اورمیه  از بین ۶۱ شهر بعنوان یکی از ۵ شهر پایلوت  هوشمند گفت : این موفقت مهم  زمینه جذب اعتبارات ملی از وزارت محترم کشور را در جهت اجرای پروژه های دولت الکترنیک در این شهر فراهم می سازد


رضا صوفی زاده مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات ، ارتباطات و امنیت استانداری با اشاره به سنگین شدن وظیفه تکمیل زیرساخت ها بدلیل انتخاب ارومیه بعنوان یکی از ۵ پایلوت شهر هوشمند گفت : وزارت کشور در نامه ای به استانداری های کشور شاخص های انتخاب شهر هوشمند را اعلام کرد و استانداری ها باید هر کدام ۲ شهر برتر در این حوزه را معرفی می کردند.

وی افزود : در کارگروه تشکیل شده با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری به این منظور تشکیل شد برای ارتقا جایگاه و کیفیت خدمات در بستر شهر هوشمند برنامه ریزی شد که افزایش کارکرد دفاتر پیشخوان دولت یکی از این برنامه ها بود.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات استانداری تصریح کرد : پس از جمع بندی وزارت کشور از بین بیش از ۶۰ شهر معرفی شده ۱۵ شهر برای همایشی به این عنوان که در روزهای ۱۵ و ۱۶ شهریور در برج میلاد تهران برگزار شد از نظر شاخص ها اعلامی و کلیپ و دفاعیات مسئولین آن شهرها برگزار شد که در نهایت ۵ شهر تهران ، تبریز ، مشهد ، اصفهان و ارومیه بعنوان پایلوت های شهر هوشمند انتخاب شدند.

صوفی زاده گفت : رفاه اجتماعی بعنوان یکی از مهم ترین اهداف شهر هوشمند با توجه به مراجعه حضوری کم و انجام کارها در سریع ترین زمان بعنوان یکی از اهداف مهم این طرح است و ما توانستیم بیش از  ۱۵۴۲ مرکز  را از طریق شبکه الکترونیکی دولت به هم متصل سازیم ضمن اینکه ۷۰ دستگاه دولتی نیز از طریق سیستم الکترونیکی با هم بصورت یکپارچه هستن که در کشور جزو شهرهای برتر در این زمینه هستیم.

نادر صفرزاده معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار آذربایجان غربی گفت : در سال ۹۳ شهرداری تبریز توانست بعنوان شهر برتر در حوزه فناوری اطلاعات انتخاب شد و ما با تفاهم نامه با شهرداری ، سازمان فنی و حرفه ای و صداوسیما استان برا ارتقا جایگاه شهر ارومیه در این حوزه به امضا رساندیم که در مرحله نخست حدود ۱۴۰هزار نفر را در بخش شهروند الکترونیک مورد آموزش و تعلیمات قرار گرفتند.

وی افزود : در شهر هوشمند باید مردم و مسئولین بدون ملاقات یکدیگر به انجام کارهای یکدیگر مبادرت ورزند بصورتی که وضعیت و مسائل از جلسات و از روی کاغذ بصورت کاملا ملموس دیده شود.

معاون توسعه مدیریت استاندار تصریح کرد » سلامت اداری بعنوان مهم ترین هدف الکترونیکی شدن دولت مطرح است که باید مورد توجه جدی مسئولین قرار بگیرد.

صفرزاده در پایان گفت : در این زمینه دانشگاه ها نقشی پررنگ در این زمینه را ایفا می کنند که باید با تلاش آنها و نهادهای مختلف بتوانیم ارومیه را بعنوان جایگاه نخست شهر هوشمند تبدیل کنیم.

در ادامه این مراسم از متولیان و تلاشگران انتخاب ارومیه بعنوان یکی از ۵ پایلوت شهر هوشمند با ارائه لوح سپاس تقدیر شد

شایان ذکر است در پایان مراسم از جلد اول کتاب اورمیه (در دوران قاجار ) به روایت تصویر با حضور مسئولین حاضر رونمایی گردید

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.