دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

داروخانه‌های روباتیک در آذربایجان غربی راه‌اندازی می‌شود

در این راستا طی بازدیدی که دانشگاههای هلسینکی و کوپیوی کشور فنلاند داشتیم قرارداد خواهر خواندگی بین دو دانشگاه جهت همکاری‌های مشترک علمی امضاء شد و از برخی شرکت‌ها که در زمینه تجهیزات پزشکی کار می کنند بازدید بعمل آمد.

آقازاده با اشاره به الکترونیکی بودن سیستم داروخانه ای کشور فنلاند افزود: با توجه به اینکه سیستم داروخانه ای ما یک سیستم سنتی است بر آن شدیم که آن را بصورت یک سیستم اتوماتیک تبدیل کنیم که این زمینه در کشور فنلاند فراهم بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی یاد آور شد: برای راه اندازی داروخانه های الکترونیکی با شرکتی که وابسته به شرکت نوکیاست وارده مذاکره شدیم و آنان نیز ابراز علاقه کردند که این سرمایه گذاری را در ایران داشته باشند.

آقازاده با تاکید بر حمایت ویژه مسئولان از راه اندازی این تکنولوژی در استان گفت: در صورت اجرایی شدن این طرح امیدواریم بتوانیم داروخانه های الکترونیکی و اتوماتیک که با روبات کار می کنند را جا بیاندازیم.

وی اضافه کرد: از مزایای این داروخانه ها می توان به صرفه بودن از نظر نیروی انسانی و مقرون به صرفه بودن و همچنین جلوگیری از تاریخ گذشته شدن داروها و نیز قیمت و سلامت داروها نام برد.

آقازاده گفت: نیاز عرصه سلامت در حوزه دارو به سیستمهای الکترونیکی و مدرن هم بخاطر کاهش هزینه ها و خطاهای انسانی و هم به جهت ارائه خدمات بهینه و با سرعت به گیرندگان این خدمات روز افزون است در این راستا باید سیستمهای داروخانه ای سنتی به سیستمهای مدرن، کارآمد و به روز تغییر یابند.

وی یاد آور شد: برای این تغییر، یا باید صرفا به خرید و وارد کردن تجهیزات بپردازیم یا اینکه که به وارد کردن تکنولوژی مربوطه اهتمام ورزیم که هم ماندگار تر و پایدار تر و هم مولد است که از عوامل موثر در توسعه محسوب می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی افزود: از طرف دیگر یکی از اهداف توسعه استان بویژه در عرصه سلامت جذب سرمایه و سرمایه گذاراست که با این تعامل بین دانشگاه علوم پزشکی ارومیه و دانشگاه‌های سایر کشورها به این مهم نیز می توان دست یافت.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.