دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

۱۲ ایستگاه دوچرخه هوشمند در اورمیه راه اندازی شد

محمد حضرت پور روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: برای این امر مسیرهای ایستگاه دوچرخه میدان انقلاب، شهر چایی، بلوار عدالت، خیابان شورا، حسنی، ارتش و مدرس و میدان ولایت فقیه را در نظر گرفته ایم.

وی اظهار کرد: برای فاز اول این پروژه ۲۰۰ دستگاه دوچرخه خریداری شده که در ۱۲ ایستگاه مستقر می شوند و مدیریت و خدمات آن به صورت تمام هوشمند است.

وی ادامه داد: طرح اشتراک دوچرخه هوشمند برای نخستین بار درکشور با نصب نخستین ایستگاه در میدان انقلاب وارد فاز اجرایی شده است.
شهردار اورمیه اضافه کرد: بیش از ۹۰ درصد امور اجرایی اشتراک دوچرخه هوشمند برای افتتاح انجام شده و این طرح منحصر به فرد در ۲۰ آذرماه امسال به بهره برداری می رسد.

حضرت پور گفت: علاوه بر ایستگاه ها، خط کشی مسیرها نیز باید انجام شود که در حال اجرای این امر هستیم.
الگوی طرح اشتراک دوچرخه هوشمند برگرفته از جدیدترین تکنولوژی های دنیاست که با تلاش مشاوران فنی و کارشناسان ترافیک شهر اورمیه به طور کامل بومی سازی شده است.

طرح دوچرخه هوشمند با هدف تشویق شهروندان به استفاده از این وسیله مفید برای بدن در شهرهای بزرگ دنیا از جمله پایتخت کشورهای اروپایی اجرا شده و مورد توجه قرار گرفته است.

علاوه بر همه نتایج مثبت اجرای این طرح، کاهش آلودگی هوا و ترافیک در نقاط مرکزی و پرتردد شهری و همچنین کمک به رشد سلامت جسمی از جمله مزیت های اجرای طرح دوچرخه هوشمند است.

در روزهای اخیر با راه اندازی ایستگاه ها و استقرار دوچرخه در این اماکن، شهروندان با شور و شوق زیادی در این مراکز تجمع کرده و دوچرخه ها را مشاهده می کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.