دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

ویژه برنامه بزرگداشت استاد صیاد گلی پور در ارومیه برگزار شد


مراسم یادبود شاعر فقید«صیاد گلی پور» متخلص به «آغجا اوغلان» از سوی کانون شعر و ادب حوزه هنری آذربایجان غربی در ارومیه و در سالن صفی الدین اورموی با حضور شعرا، رییس حوزه هنری، خانواده گلی پور، دوستان شاعر فقید و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.

مصطفی قلیزاده علیار مسئول واحد آفرینشهای ادبی حوزه در ابتدای این مراسم با اشاره به شخصیت مرحوم صیاد گلی پور گفت: صیاد گلی پور قبل از همه چیز یک انسان واقعی و یک مؤمن حقیقی و دلداده اهل بیت (ع) بود و همه شعر و هنرش را نیز در این راستا آفرید.

بهرام اسدی از شاعران ارومیه و از دوستان صیاد گلی پور نیز که نخستین ناشر اشعار شاعر فقید است، طی سخنانی به معرفی ارثیه ادبی و خدمات شاعر فقید به ادبیات و فرهنگ پرداخت.

آنگاه بیش از 20 نفر از شاعران و دوستان مرحوم صیاد گلی پور به قرائت شعر و نقل خاطراتی از وی پرداختند و یاد شاعر را گرامی داشتند و سه نفر از هنرمندان آشیق (آشیق دهقان، آشیق میرخلیل و آشیق حسین) اشعاری از صیاد گلی پور را با همراهی نوای ساز آشیقی به سبک مکتب ارومیه ترنم کردند.

در پایان این محفل ، عبدالله گلی پور فرزند ارشد مرحوم صیاد گلی پور با قرائت اشعاری از پدرش مخصوصا منظومه «آذر ننه» (به سبک حیدربابای استاد شهریار)، از برگزار کنندگان این محفل یادبود و حضور جمع حاضر تشکر کرد.

گفتنی است مرحوم صیاد گلی پور در سال 1332 در هشترود آذربایجان شرقی به دنیا آمده، در سال 1350 به ارومیه کوچ کرده و در 4 آبان 1394 در این شهر به علت بیماری در گذشت و به دلیل نبود قطعه مشاهیر و فرهیختگان در این شهر، در آرامگاه عمومی «باغ رضوان» به خاک سپرده شد.

از صیاد گلی پور فقط یک مجموعه شعر تحت عنوان «اوشاقلار آی اوشاقلار» (ادبیات منظوم کودک) که از سوی نشر یاز در ارومیه منتشر شده، باقی ماند و مابقی اشعار شامل چندین دفتر، هنوز منتشر نشده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.