دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

همه چیز درباره دوچرخه های هوشمند ارومیه(اروم سهاد)

معاون برنامه ریزی شهرداری ارومیه در مصاحبه با خبرنگار باریش نیوز به سوالاتی درباره دوچرخه های هوشمند تازه احداث در سطح شهر ارومیه پاسخ داد.

آقای صادق حسین دوستی با اشاره به تعداد ایستگاهای دوچرخه ها گفت این پروژه در۲۲ایستگاه وبا۲۵۰دوچرخه که۵۰عدد از این دوچرخه ها به صورت جایگزین اضافه خواهند شد تعریف شده است.لازم به ذکر هست احتمال کم یا زیاد شدن ایستگاها وجود دارد.

 

آقای دوستی با بیان اینکه سیستم دوچرخه های هوشمند ارومیه کاملا بومی بوده و به نوعی منحصر به فرد میباشد,گفت :هزینه نهایی برآورد شده برای احداث این پروژه یک میلیاردو هشتصد میلیون تومان میباشد.

معاون برنامه ریزی شهرداری ارومیه در پاسخ به این سوال که  آیا در این طرح بانوان نیز اجازه استفاده را خواهند داشت گفت:

از نظر ما فعلا بانوان  نیزمیتوانند از این طرح استفاده نمایند و مشکلی از این لحاظ نخواهد بود ولی تصمیم گیری نهایی درباره استفاده بانوان از دوچرخه های هوشمند در آینده نزدیک و پس از استعلام های لازم  اعلام خواهد شد.

آقای دوستی در ادامه درباره نحوه استفاده از این دوچرخه ها گفت:سعی در آن خواهیم داشت که کارت های دوچرخه های هوشمند همان  کارت های الکترونیکی که در اتوبوس ها استفاده می شود  باشد و شخصی که میخواهد از این طرح استفاده کند بایستی ابتدا در جایی که مشخص خواهد شد ثبت نام کند و مدارک لازم را تحویل دهد(تعهد-مدارک شناسایی)سپس می تواند از این مسیرها به راحتی تردد کند و دوچرخه را از مسیری به مسیری دیگر انتقال دهد.

طرح دوچرخه های هوشمند ارومیه ,اروم سهاد نام دارد(سهاد=سیستم هوشمند اشتراک دوچرخه).این سیستم کاملا ضد آب بوده و ایستگاها مجهز به دوربین مدار بسته میباشد.کم شدن از اعتبار کارت الکترونیکی دوچرخه بستگی به زمان اجرا داده شده دارد.در هر ایستگاه جعبه ای مخصوص وجود داشته جهت ارتباط با مرکز کنترل و همچنین شارژکردن کارت الکترونیکی.مسیرهای فعلی این طرح خیابان مدرس -میدان انقلاب-خیابان کاشانی-میدان ولایت فقیه-فلکه مخابرات و تقاطع ورزش و شورا میباشد که در ماههای آتی به ۲۲ایستگاه افزایش خواهد داشت و تمامی محدوده های شهر را تحت پوشش خود قرار خواهد داد.فاز دوم این پروژه نیز بسته به استقبال مردم از این طرح  شروع خواهد شد.دستور العمل و نکات استفاده از دوچرخه های هوشمند به صورت تیزر ,کاتالوگ و در قالب برنامه تلویزیونی ارائه خواهد شد.

در پایان آقای دوستی این پروژه را مجموعه تلاشهای های معانت برنامه ریزی,معاونت عمران,معاونت حمل و نقل و سازمان آمار و فناوری اطلاعات شهرداری ارومیه دانست و این طرح را پروژه فرابخشی دانست  و هدیه برای مردم شهر ارومیه عنوان کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.