دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

قاتل دختر اشنویه ای دستگیر شد/ آذربایجان غربی جزء امن ترین استانهای کشور است

سرهنگ سامان غنی زاده ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: در پی وقوع یک فقره قتل که 12 آذرماه امسال در مغازه عکاسی واقع در خیابان مدرس ارومیه اتفاق افتاده بود رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی با اشاره به روند دستگیری متهم افزود: حوالی ساعت 14.30 بود که متهم برای گرفتن عکس به عکاسی واقع در خیابان مدرس مراجعه می کند .

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان غربی گفت: با توجه به اینکه صاحب عکاسی در مغازه حضور نداشت و عکاسی که قرار بود از مشتری عکس بگیرد خانم جوانی بود که تنها در مغازه حضور داشت به همین علت ضعف فرهنگی و اعتقادی متهم که جوانی 23 ساله بود باعث می شود که وی افکار شیطانی در سر داشته باشد.

 غنی زاده اظهار کرد: به دلیل مقاومت مقتول و هیاهویی که با مواجهه با این وضعیت از خود نشان داده بود و در آن حین نیز مشتری وارد مغازه شده بود منجر می شود قاتل برای ساکت کردن دختر با چاقو ضربه ای را به او وارد ساخته و فرار کند.

وی تصریح کرد: به دلیل وجود دوربین های مدار بسته موجود در مغازه متهم در عرض 72 ساعت توسط همکاران پلیس آگاهی در یکی از شهرستانهای جنوبی استان دستگیر و به مراجع قضایی ارجاع داده شد.

غنی زاده ادامه داد: این قتل با انگیزه قبلی رخ نداده و ضعف فرهنگی و اعتقادی متهم باعث وقوع چنین جرمی شده است.

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود با ارائه آمار عملکرد 8 ماهه امسال در حوزه سرقت افزود: تعداد دو هزارو 814 نفر در این مدت دستگیر شده اند که از این تعداد دو هزارو 777 نفر سارق و 37 نفر نیز مالخر هستند.

غنی زاده گفت: از این تعداد 74 درصد دارای سابقه اعتیاد و 64 درصد نیز دارای سابقه تکرار جرم بودند و 36 درصد نیز بدون سابقه بودند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین گروه سنی متهمین بین 20 تا 30 نفر است، اظهار کرد: ارزش ریالی اموال مکشوفه در 8 ماهه نخست امسال یکصدو 11 میلیاردو 580 میلیون ریال برآورد شده است.

غنی زاده گفت: از زمانی که قرارگاه سرقت در استان راه اندازی شده است، شاهد کاهش 17 درصدی آمار سرقت در استان بوده ایم.

وی افزود: در حوزه جرائم جنایی نیز کشف 100 درصدی قتل و کاهش 23 درصدی قتل را در استان شاهد هستیم.

رئیس پلیس اداره آگاهی استان گفت: انگیزه 13 درصد قتل ها منازعات و 16 درصد اختلافات خانوادگی ، 9 درصد ظن و شک، سه درصد سرقت، چهار درصد اختلاف حساب و دو درصد نیز در خصوص سایر موارد بوده است.

غنی زاده با بیان اینکه بیشترین درصد در حوزه آلت قتاله نیز سلاح سرد با 25 درصد است، اظهار کرد: اما در حوزه های آدم ربایی و سرقت مسلحانه جز استان های امن در سطح کشور است.

وی افزود: در حوزه جعل و کلاهبرداری نیز در 8 ماهه سال جاری 469 نفر در حوزه جعل و 863 نفر نیز متهم در حوزه کلاهبرداری دستگیر شده اند.

غنی زاده اظهار کرد: در بحث تشخیص هویت و آزمایشگاه ها نیز همکاران ما در این مدت 60 هزار مورد خدمت در زمینه انگشت نگاری و 2 هزارو 450 مورد نیز کار کارشناسی انجام داده اند.

وی گفت:در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز هزارو 527 عملیات منجر به کشف انواع کالای قاچاق در استان انجام شده که ارزش ریالی کالاهای مکشوفه بالغ بر 188 میلیارد و 308 میلیون و 954 هزار ریال است.

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان غربی اظهار کرد: سارقین به عنف نیز که تحت پوشش مسافر از نیمه دوم سال 92 به زور چاقو اموال رانندگان را سرقت می کردند، دو نفر دستگیر و روانه زندان شده اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.