دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دستگیری دزد مادربزرگ ها

دزد حرفه‌ای خود را کارمند یک خیریه معرفی کرده و با فریب زنان سالخورده طلاهایشان را سرقت می‌کرد. چندی پیش باشکایت مغازه‌داری از یک مرد 67 ساله به اتهام سرقت پول‌های موجود در صندوق مغازه اش، تحقیقات پلیس صومعه‌سرا برای دستگیری سارق آغاز شد تا این‌که خودروی متهم فراری شناسایی و توسط پلیس توقیف و متهم دستگیر شد. در بازرسی از صندوق عقب خودروی پراید متهم، کیفی که داخل آن یک کیلو و 537 گرم طلا بود، کشف شد.

در ادامه مشخص شد، سارق خود را ساکن نیوزیلند معرفی و با چرب‌زبانی و تردستی از سوژه‌های خود که اغلب زنان سالخورده بودند، سرقت می‌کرد.او به بهانه استخدام در خیریه زنان را فریب داده و طلاهای آنها را می‌گرفت و فرار می‌کرد.

تحقیقات نشان داد، متهم دارای هفت فقره سابقه آدم ربایی، سرقت مسلحانه، تهدید ماموران و شرب خمر بوده است. این در حالی است که ارزش طلاهای کشف شده از خودروی متهم، بیش از 147 میلیون تومان بود. بیشتر سرقت‌های متهم در تهران و شهرستان رشت بوده است .

دستگیری آرایشگر متخلف در قم

رئیس پلیس فضای فتای استان قم از دستگیری آرایشگری که تصاویر نمونه کارهای خود و تصاویر مشتریان را در شبکه اجتماعی اینستاگرام منتشر می‌کرد، خبر داد.

سرهنگ علی موالی، رئیس پلیس فتای استان قم گفت: ماموران هنگام رصد در فضای مجازی مشاهده کردند صفحه‌ای در اینستاگرام اقدام به انتشار تصاویر و نمونه کارهای آرایشگاه زنانه کرده است. تحقیقات در این زمینه آغاز و زن آرایشگر بازداشت شد. با تحقیقات مشخص شد، وی تصاویر مشتریان را برای تبلیغ و معرفی آرایشگاه زنانه خود به عنوان نمونه کار منتشر کرده است.

بخشش قاتل پیش از اعدام

مردی که از سه سال پیش به اتهام قتل در زندان بود با گذشت اولیای‌دم از مجازات اعدام نجات یافت.

عبدالرحیم رحیمی، فرماندار شهرستان گچساران در این باره گفت: متهم از سه سال پیش به اتهام قتل بازداشت شده و بعد از محاکمه به قصاص محکوم شده بود تا این که با گذشت سه سال از وقوع جنایت جلسه صلح و دوستی برای عفو و گذشت از قصاص در گچساران برگزار شد. با وساطت ریش سفیدان و مسئولان محلی خانواده مقتول 18 ساله، عامل جنایت را بخشیدند.

درگیری خونین بر سر کرایه آژانس

چهار جوان آملی که بر سر کرایه آژانس با مرد افغانی درگیر و او را کشته بودند، در شهر مشهد دستگیر شدند.

سرهنگ سیروس حیدری، رئیس پلیس آگاهی فریدونکنار دراین‌باره گفت: پنجشنبه هفته گذشته وقوع درگیری خونینی در روستای شیرمحله فریدونکنار به پلیس گزارش شد. ماموران با حضور در روستا مشاهده کردند یک مردافغان به نام مجید با چهار جوان که اهل آمل بوده اند درگیر شده و توسط این افراد به قتل رسیده است. تحقیقات اولیه پلیس نشان می‌داد که مشاجره آنها بر سر کرایه آژانس بوده است. جوان‌های فراری تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند تا این که ظهر یکشنبه در شهر مشهد شناسایی و دستگیر شدند. آنها قرار است برای ادامه تحقیقات به پلیس آگاهی فریدونکنار منتقل شوند تا با تحقیق از متهمان مشخص شود که عامل جنایت کدام یک از آنهاست .

طلاق از شوهر بی‌عرضه

زن جوان وقتی دید که شوهرش نمی‌تواند ارثیه‌اش را از برادرش پس بگیرد تصمیم به جدایی گرفت.

هفته گذشته زن جوانی با مراجعه به دادگاه خانواده درخواست طلاق داد و در خصوص علت آن به قاضی گفت: شوهرم آنقدر بی‌عرضه است که بعد از گذشت دو سال هنوز نتوانسته ارثیه پدری‌اش را از برادرش بگیرد و اجازه داده او با این ارثیه کار کند.

زن جوان ادامه داد: دو سال است که پدرشوهرم فوت کرده است. بعد از مرگ او یک مغازه به شوهرم و برادرش به ارث رسید که قیمت بسیار بالایی دارد. آن زمان با خودم گفتم با فروش این مغازه و سهم شوهرم زندگیمان سر و سامان می‌گیرد و می‌توانیم راحت‌تر زندگی کنیم. اما در کمال تعجب متوجه شدم که برادرشوهرم این مغازه را در دست گرفت و اداره‌اش کرد. او اجازه نداد که آنجا فروخته شود و از شوهرم خواست که خودش به تنهایی در این مغازه کار کند. شوهرم هم در کمال ناباوری قبول کرد و کل ارثیه‌اش را به برادرش داد تا کار کند.

زن جوان در ادامه گفت: آن زمان گفت که یکسال برادرش در مغازه کار می‌کند و بعد از آن می‌توانیم سهم خود از این مغازه را بگیریم. اما الان دو سال از مرگ پدرشوهرم گذشته و ما به هیچ پولی نرسیدیم. برادرشوهرم به‌راحتی دارد در آن مغازه کار می‌کند و درآمد کسب می‌کند. اما شوهرم نمی‌تواند حداقل سهمی از این درآمد را از برادرش بگیرد. بی‌عرضگی شوهرم مرا عذاب می‌دهد و مرا از او دور می‌کند. تا جایی که تصمیم به جدایی گرفتم.

بعد از صحبت‌های این زن قاضی شوهر وی را نیز به دادگاه احضار کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.