دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

مرگ با لوله گاز

ششم آبان دانش‌آموز کلاس ششم ابتدایی یکی از مدارس اشنویه با بستن طناب به لوله گاز، خود را حلق‌آویز کرد. هویت این نوجوان 11 ساله «هـ ق» از ساکنان محله تاج‌الدین آذربایجان غربی عنوان شده است. اقدام همسایه‌ها در انتقال وی به مراکز درمانی بی‌نتیجه مانده و جسد به سردخانه پزشکی قانونی انتقال یافته است.

از انگیزه و علت اقدام به خودکشی «هـ ق» خبری منتشر نشده، اما برخی منابع از تهدیدات قبلی این دانش‌آموز مبنی بر پایان دادن به زندگی‌اش خبر می‌دهند. چند روز قبل نیز جوانی 18 ساله در همین محله اشنویه خودکشی کرده بود.

مرگ خودخواسته در اتاق

47 روز از نخستین روز مدرسه سپری شده بود که فرشاد 14 ساله پس از بازگشت از مدرسه خودش را به پنکه سقفی اتاقش دار زد و به زندگی خود پایان داد. «فرشاد» روز یکشنبه 17 آبان‌ در حالی دست به خودکشی زده است که ظهر بعد از بازگشت از مدرسه بدون هیچ نشانه غیرمعمولی ناهارش را صرف کرد و سپس به اتاق خود رفت، اما حدود ساعت 4 تا 4 و 30 دقیقه وقتی غیبت او مشکوک به نظر رسید، خانواده‌اش او را به حالت حلق‌آویز در اتاق یافتند. به گفته یکی از همسایگان خانواده فرشاد خانواده سرشناس و دارای وضعیت مالی خوبی در منطقه هستند.

افت تحصیلی

چند روز بعد یکی از دانش‌آموزان مدرسه نمونه دولتی بافق در خانه‌شان دست به خودکشی زد. این نوجوان به میله بارفیکس داخل اتاق، خودش را حلق آویز کرد و به زندگی‌اش پایان داد؛ مادر این پسر نوجوان زمانی که به خانه بازگشت با جسد فرزندش روبه‌رو شد. جسد پسر نوجوان که «الف ـ ع» نام داشت به بیماستان ولیعصر(عج) منتقل شد و پلیس نیز به بررسی صحنه این اتفاق ناگوار پرداخت. گفته می‌شود،‌ این پسر نوجوان به دلیل افت تحصیلی دست به چنین اقدام هولناکی زده است.

بدون انگیزه

در پرونده‌ای دیگر اوایل آذر امسال پسر دانش‌آموز 13 ساله‌ای در شرق تهران خود را در اتاقش حلق‌آویز کرده و به زندگی‌اش خاتمه داد. براساس اعلام خانواده این پسر 13 ساله او هیچ مشکلی در درس و خانه نداشته است و در روز حادثه به دور از چشم پدر و مادر با قفل کردن در اتاق و قرار دادن صندلی رایانه در زیر پایش و بستن شال گردن خود را حلق آویز کرده بود. هنوز انگیزه اصلی خودکشی دانش‌آموز 13 ساله مشخص نشده است.

سقوط مرگبار

ساعت 14 بعدازظهر دوشنبه هفته گذشته، مردی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 شهر یزد تماس گرفت و از سقوط مرموز دختر دانش‌آموز 14 ساله از طبقه پنجم یک مجتمع مسکونی در محله صفائیه یزد خبر داد. ماموران کلانتری ابوذر با حضور در محل حادثه مشاهده کردند که دختر 14 ساله‌ای به دلیل سقوط از بلندی فوت کرده است. با تحقیق از همسایه‌ها مشخص شد دختر نوجوان همراه برادرش و والدینشان چند سالی بوده که به شهر یزد سفر و در این مجمتع مسکونی زندگی می‌کردند. والدین او با هم درگیری شدیدی داشتند و دختر نوجوان این اواخر بسیار گوشه‌گیر و تنها شده بود.

ماموران با تحقیق از خانواده این دختر متوجه شدند مدتی میان این زوج اختلاف و درگیری بوده و همین موضوع منجر به بروز مشکلاتی در فضای خانه شده بود. همچنین این اواخر از طریق مسئولان مدرسه متوجه شده بودند که دخترشان از کمبود محبت و مشکلات روحی رنج می‌برده و توجهی به درس خواندن نشان نمی‌داده است. سعی کرده بودند مشکلات روحی را رفع کنند، اما نتوانسته بودند و احتمال می‌دهند که دخترشان به دلیل مشکلات روحی خودکشی کرده است.

تنبیه خود به خاطر نمره

اواسط آذر پسر 14 ساله بعد از دیدن نمره‌های کارنامه‌اش به زندگی خود پایان داد.

روز حادثه به قاضی منافی‌آذر، بازپرس جنایی تهران خبر رسید پسر نوجوانی به طرز مرموزی در خانه‌شان جان باخته است. به دستور او تیمی از کارآگاهان مأمور رازگشایی مرگ وی شدند. در بررسی‌ها معلوم شد که پسر نوجوان در بالکن خانه با کابل برق خود را حلق‌آویز کرده و خانواده‌اش وقتی متوجه ماجرا شدند، او را به بیمارستان بردند، اما 8 ساعت بعد، وی جان باخت. مادر او به مأموران گفت: روز حادثه همراه همسرم به مدرسه پسرم رفتیم و کارنامه او را گرفتیم. وقتی به خانه برگشتم پسرم پاکتی را که کارنامه داخلش بود از من گرفت و بعد از دیدن نمره‌هایش کمی به ‌هم ریخت و ناراحت شد. بعد از آن به اتاقش رفت و در را بست. 20 دقیقه بعد به اتاقش رفتم که دلداری‌اش بدهم، اما هرچه صدایش کردم جوابم را نداد. آنجا بود که دیدم در بالکن باز است. به سمت بالکن رفتم و ناباورانه پسرم را دیدم که خودش را حلق‌آویز کرده بود. با دستور بازپرس جنایی جسد پسر نوجوان به پزشکی قانونی منتقل شد و بررسی‌ها در این خصوص ادامه دارد.

آخرین قربانی تهران

همچنین هفته گذشته گزارشی در اختیار قاضی محسن مدیرروستا، بازپرس جنایی تهران قرار گرفت که نشان می‌داد پسر 11 ساله‌ای به کام مرگ رفته است. با دستور قاضی، تحقیقات درباره این حادثه شروع شد. به نظر می‌رسید قربانی پسر دانش‌آموزی بود که با روسری مادرش، خود را از چارچوب در بالکن حلق‌آویز کرده بود.

پدر داغدار وی که از مرگ پسرش شوکه شده بود، به کارآگاهان گفت: پسرم فصل امتحاناتش بود و خیلی اضطراب داشت، اما مشکل جدی نداشت. ظهر امروز همراه همسر و پسرکوچکم به خانه یکی از بستگانمان رفتیم، اما پسربزرگم به بهانه این که درس دارد همراه ما نیامد و در خانه ماند. می‌خواست درس بخواند و ما هم بی‌آن که بدانیم تصمیم تلخی گرفته از خانه بیرون رفتیم.

غروب وقتی برگشتیم هر چه صدایش زدیم جواب نداد.به داخل اتاقش رفتیم و ناگهان با صحنه عجیبی روبه‌رو شدیم. پسرم خودش را حلق‌آویز کرده بود و دیگر نفس نمی‌کشید. همسرم با دیدن این صحنه از حال رفت و هنوز نمی‌دانم پسرم به چه علت تصمیم گرفت که به زندگی خودش پایان بدهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.