دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

قاضی پور : مسئولان باید از هرگونه رانت و انحصار در بازار خودروهای وارداتی جلوگیری کنند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بازار واردات خودرو ضابطه مند نیست،گفت:با جلوگیری از انحصار و ساماندهی بازار خودروهای وارداتی مشخص می شود که خودرو با چه کیفیتی و با چه خدماتی وارد کشور می شود.

نادر قاضی پور  با بیان اینکه واردات خودرو به کشور ضابطه مند نیست،گفت: واردات خودرو باید با برنامه صورت گیرد و هرکسی نتواند اقدام به واردات کند که باعث ایجاد بازار سیاه و دلالی شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه واردات خودرو در سال های گذشته دارای سودهای هنگفت برای گروهی خاص بوده است، افزود: دولت نباید واردات خودرو را در اختیار دو یا چند شرکت خاص قرار دهد و مسئولان بایداز هرگونه رانت و انحصار دراین بازار پرسود جلوگیری کنند.

جلوگیری از انحصار و ضرورت ساماندهی بازار خودروهای وارداتی

قاضی پور ادامه داد: با جلوگیری از انحصار و ساماندهی بازار خودروهای وارداتی مشخص می شود که خودرو با چه کیفیتی و با چه خدماتی وارد کشور می شود، تا اگر در آینده شاهد بروز تخلفاتی در این زمینه بودیم به راحتی قابل پیگیری باشد.

وی با بیان اینکه با کاهش واردات خودروهای خارجی زمینه افزایش تولید داخلی و اشتغال فراهم می شود، تصریح کرد: خودروسازان باید رضایت مصرف کننده را با ارائه خودروهایی با کیفیت و قیمت مناسب جلب کنند و دولت نیز اگر قصد کمک به مصرف کننده و خودروساز را دارد باید در اتخاذ تصمیمات خود همه جوانب را درنظر بگیرد.

نادر قاضی پور در خانه ملت

ورود هر خودروی خارجی مقادیر فراوانی ارز از کشور خارج می کند

قاضی پور با اشاره به اینکه کیفیت برخی خودروهای وارداتی در کشورهای همسایه و منطقه تایید نشده، اما وارد کشور شده است، افزود:با ورود هر خودروی خارجی مقادیر فراوانی ارز از کشور خارج می شود که با خروج هر ارز به اقتصاد کشور ضربه می زند.

وی با بیان اینکه واردات خودرو از طریق نمایندگی‌های رسمی واردکنندگان را ملزم به رعایت قوانین و مقررات و حفظ حقوق مصرف کنندگان می کند،افزود: در چند سال گذشته برخی سازمان ها و ارگانها و برخی افراد به دلیل داشتن سهمیه اقدام به واردات خودرو می کنند که این واردکنندگان توان ارائه خدمات پس از فروش را نداشته و این خود باعث بروز مشکلاتی می شود.

برخی واردکنندگان خودرو توان ارائه خدمات پس از فروش را ندارند

این نماینده مردم در مجلس نهم با تاکید بر اینکه بازار خودروهای وارداتی باید ساماندهی شود، ادامه داد: مصرف کننده خودرو وارداتی با ارائه خدمات پس از فروش برای تعویض یک قطعه هزینه گزافی را پرداخت نمی کند و می تواند با مراجعه به نمایندگی مربوطه قطعه خود را درکوتاه ترین زمان و با هزینه کمتر تهیه کند.

عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: درحال حاضر مشخص نیست که چه تعداد خودرو، از چه مبادی و توسط چه کسانی وارد می شود و این موضوع باعث بروز بی قانونی ها و رانت هایی شده و قطعا واردات خودرو تنها از طریق نمایندگی‌های رسمی می توان بخشی از مشکلات را مرتفع کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.