دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

استفاده ابزاری از زنان/ایجاد جذابیت های دروغین برای کاسبی با استفاده از زنان

تبلیغ یعنی سعی و کوشش برای جلب نظر و موافقت مردم با توده های وسیع مردم و تبلیغ کننده مطابق دلخواه مقصود یا نظر مذهبی، سیاسی، اقتصادی خود را به صورت مردم پسند و قابل قبول جامعه در می آورد و سپس به وسیله دستگاه های بزرگ و کوچک تبلیغات آن ها را عرضه می کند تبلیغ آن چنان در مردم تأثیر می کند که امکان دارد حقی را باطل و باطلی را حق کند.

امروزه در تمام بیلبوردهای نصب شده در خیابانها و تلویزیونهای شهری و حتی صدا و سیما نیز در اکثر برنامه های تبلیغاتی خود از زنان استفاده می شود و این روند افزایشی استفاده از زنان در تبلیغات کالاها، به نوعی حرمت و قداست مقام زن را خدشه دار می کند.

این مسئله با هدف یک رسانه اسلامی و انقلابی کاملا متضاد است حفظ کرامت انسانی و پاسداشت جایگاه مقدس و بسیار بالای زن در اندیشه اسلامی، اجازه استفاده از او به عنوان ابزاری جهت ایجاد جذابیت دروغین برای کاسبی را نمی‌دهد.

زنان ابزار تبلیغات تفکر سرمایه داری

هنگامی که تلویزیون تماشا می کنید قلمتان را به حرکت درآورید و ثبت کنید که چگونه زنان در تبلیغات بازرگانی نشان داده می شوند نظام سرمایه داری برای تشویق انسان ها به مصرف بیشتر و برای این که خلق را به خود بیشتر نیازمند کند و مقدار مصرف و تولید را بالا ببرد و زن را به عنوان موجودی یک بعدی به کار می گیرد.

زن را در تبلیغات و آگهی ها می نشانند تا ارزش و حساسیت های تازه بیافریند و نظرها را به مصارف تازه جلب کند و احساسات مصنوعی که لازم دارد در مردم به وجود آورد و زن را برای کشتن احساساتی که منافعش را به خطر می اندازد و برای کشتن احساسات و معنویت هایی که سرمایه داری را خرد می کند به کار می گمارند.

در تبلیغات و آگهی های اقتصادی استفاده از زنان رونق گرفت و صاحبان تولیدات که خود قائل به عفت و ایمان نبودند از نقطه های ضعف روانی مردم سود جستند زمینه ساز چنین فرهنگ تبلیغاتی اندیشه هایی است که در کلام برخی کارشناسان امر پیدا می شود.

زن کالایی برای جذب مرد

ما در هنر مدرن و در آگهی های تجاری مجسمه سازی و سینما، زن را به گونه ای می بینیم که گویی تنها یک پیکر است جان برگر در کتاب شیوه های نگریستن تصویرهایی مشمئزکننده و افسوس برانگیز از زن در هنر قرن بیستم ارائه می دهد که در آن نگاه سرمایه داری زن را به یک کالا تبدیل کرده است.

سودگرایی و پول دوستی به پایه تحریک هنرهای تجسمی و تبلیغی تبدیل شده و از آن جا که اینک تبلیغات گوی سبقت را از هنرهای تجسمی ربوده و یک هدف واحد را دنبال می کنند

اولین حقیقتی که در نظام سرمایه‌داری زیر چرخ‌های توسعه طلبی، افزون خواهی و چپاول ثروت و فرهنگ ملت‌ها له شد، حقیقت زن بود.

چیزی از وجود زن در دنیای سرمایه‌داری باقی نمانده است آن‌قدر زن را له کردند که از وجود او برای تبلیغ کالا استفاده می‌کنند معلوم است که وقتی چیزی را خرج چیز دیگر می‌کنیم، آن چیز دیگر باید در نظر ما با ارزش‌تر باشد آنها هم به نوع دیگری روح لطیف زن را خشکاندند.

بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامى‏ در دیدار گروه کثیرى از زنان نخبه‏ در آستانه‏ى سالروز میلاد حضرت زهراى اطهر (سلام‏اللَّه‏علیها

ما از دنیا طلبکاریم دنیا که عرض میکنم، یعنى دنیاى غرب. ما هستیم که به دنیا خطابمیکنیم و میگوئیم: شما به بشریت عموماً و به زن خصوصاً خیانت کرده‏اید؛ با کشاندن زن و مرد به وادى ابتلائات جنسى و بر افروختن و دامن زدن به آتش زیاده‏ روى‏ هاى جنسىِ بى‏ قانون و بى‏ نظم در جامعه، با آوردن زن به شکل متبرج به وسط میدان. معلوم است که زن، آن بخش زیباى آفرینش بشر است. این بخش زیبا به طور طبیعى با اندکى در پرده بودن همراه است؛ این خاصیت این بخش زیبا و لطیف وجود انسانى است.

این پرده را دریدن و آنچه را که باید با نظم و قانون پیگیرى شود - آن نیاز غریزى انسانى، چه در زن و چه در مرد - بى ‏قانون و بى‏ نظم در جامعه رواج دادن، بزرگترین خیانتى است که در درجه ‏اول به زن و در درجه‏ى بعد به همه‏ ى بشریت - زن و مرد - انجام گرفته؛ این کار را سیاستهاى غربى کرده‏ اند. البته اولین ضرر و بزرگترین ضرر را هم خودشان برده ‏اند.

الان مسأله‏ ى همجنس‏گرائى در دنیاى غرب یکى از ابتلائات است. البته به رو نمى‏ آورند؛ اما حقیقت قضیه این است که امروز براى اندیشمندان و آنها یکى از دردهاى بزرگ و غیرقابل علاج شده است؛ چاره‏ اى هم ندارند. آنطور حرکت کردن، آنطور ادبیاتِ پرده‏ درانه و عریان در زمینه ‏ى مسائل جنسى و ارتباط زن و مردم را به میان آوردن،آنطور جنس زن را - یعنى همان بخش زیبا و لطیف و مستور و در پرده‏ى وجود بشر را- براى شغل، براى تبلیغات، براى کار، به میدان کشاندن ، از لبخند او، از زیبائى‏هاى او، از جسم او، از چهره ‏ى او براى ترویج فلان جنس بى‏ارزش و پست، براى به دست آوردن پول استفاده کردن، این چیزها را هم دنبال خودش دارد؛ طبیعى است. این کارها را دنیاى غرب کرده، این کارها را سیاستهاى غربى کرده‏ اند؛ مربوط به ادیان هم نیست، مربوط به مسیحیت و یهودیت هم نیست؛ مربوط به سیاستهاى جدیدى است که از حدود صد و پنجاه سالپیش - حالا دقیق نمیتوانم عرض کنم - در دنیا رایج شده

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.