دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

شعبان بی مخ ها در دانشگاه آزاد ارومیه / تکرار رفتارهایی از جنس فتنه 88

دانشگاه آزاد ارومیه دوشنبه سوم اسفند روزی داغ و پرتنش را پشت سرگذاشت. برگزاری اولین مناظره انتخاباتی در این دانشگاه بین سید سلمان ذاکر، وحید جلال زاده، هادی بهادری و مرتضی پیری پرحاشیه ترین روز را در تاریخ این دانشگاه رقم زد. مراسمی که قرار بود طی آن نامزدهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به منظور آشناسازی هر چه بیشتر دانشجویان با برنامه ها و اهداف خود در فضایی منطقی و آکادمیک به بحث و تبادل نظر بپردازند.

اما جو حاکم بر محل برگزاری مراسم چند ساعت پیش از آغاز آن، خبر از شرایطی متفاوت می داد. حضور تعداد زیادی از چهره های نه چندان آشنا برای دانشجویان با پوسترها و شال های رنگی کمپین انتخاباتی خاص تعجب حاضرین را در پی داشت. چهره هایی که حتی سن و سال برخی از آنان سنخیتی با فضای دانشجویی نداشت.

تجمع افرادی که به دلیل پر شدن سالن پشت درهای آمفی تئاتر دانشکده فنی تجمع کرده بودند با ورود کاندیداها به دانشگاه رنگ و بوی دیگری گرفت. افرادی که از جانب ستاد بهادری به دانشگاه آمده بودند بی اعتنا به حرمت ایام فاطمیه شروع به کف زدن و سوت زدن و سردادن شعار کردند. اما کار به اینجا ختم نشد و حامیان این کاندیدا به زد و خورد با دانشجویان و مسئولین پرداختند.

رفتارهایی که بیش از هر چیز خاطره قداره کشی های شعبان بی مخ را تداعی می کرد، موجب شد دانشجویانی که برای آشنا شدن با برنامه های کاندیداها آنجا آمده بودند محل را ترک کنند. اقداماتی از جنس فتنه 88 که خاطره تلخ عاشورای آن سال و حرمت شکنی های فتنه گران را به یاد می آورد.

فضای سالن نیز تفاوت چندانی با بیرون آن نداشت و هوچی گری طرفداران این ستاد جوی را به وجود آورده بود که مشابه آن را می توان در اغتشاش تماشانماها در استادیوم های ورزشی  پس از باخت تیمشان یافت. طنز ماجرا احساس ناامنی معدود هواداران دانشگاه آزادی بهادری از کسانی بود که از ناکجا آباد به دانشگاه آورده شده بودند.

متاسفانه درخواست های متعدد مسئولین برگزاری مراسم برای حفظ حرمت ایام عزاداری با بی اعتنایی این افراد مواجه شد، اما تاسف بار تر نقش محوری کاندیدای مورد حمایت آن ها بود که علی رغم ادعا همیشگی اش مبنی بر دانشگاهی بودن و علمی بودن خواسته یا ناخواسته آتش بیار معرکه شده بود.

تهییج ها تا به حدی ادامه پیدا کرد که هواداران خشمگین و هیجان زده او خبرنگار ندای ارومیه را تهدید به ضرب و شتم کردند! البته پیش از این نیز اصلاح طلبان سابقه کتک زدن به خبرنگار خبرگزاری دانشجو را در همین سالن داشتند، اما دیروز نشان دادند با نزدیک شدن به بزنگاه ها از ظرفیت تکرار شرارت هایی از جنس فتنه 88 برخوردارند.

اما بحث به فتنه 88 که رسید بهادری و پیری حتی در میان هوچی گری هوادارانشان نیز نتوانستند موضع شفافی در قبال آن بگیرند. کار تا جایی پیش رفت که حتی پیری نه تنها فتنه را محکوم نکرد بلکه طی اظهار نظری تامل برانگیز بازطرح و متهم کردن فتنه گران را مصداق فتنه دانسته و به صراحت از آن حمایت کرد!

در اواخر مراسم اقدامات یکی از دانشجویان هوادار بهادری قصد داشت با حضور در سن، نظم مراسم را بر هم بزند با حمایت بهادری همراه شد اما ماجرا با کنترل انتظامات پایان یافت.

در نهایت اغتشاش حامیان جریان خاص به اندازه ای بالا گرفت که مراسم در میان بهت و حیرت دانشجویانی که اتوبوسی به مراسم آورده نشده بودند، ناتمام ماند.

اما پس از اتفاقات قابل تامل دیروز دانشگاه آزاد ارومیه که مصداق بارز حرمت شکنی ایام فاطمیه و یادآور فتنه 88 بود این سوال به وجود می آید که اصلاح طلبان چرا تا به این حد از بحث در فضای آرام و منطقی می هراسند که به هوچی گری و قشون کشی متوسل می شوند و کسانی که برای پیروزی در انتخابات به شعبان بی مخ ها متوسل می شوند و فتنه گران داخلی و خارجی برایشان کف می زنند در صورت راهیابی به خانه ملت چگونه می توانند از انقلاب دفاع کرده و به دنبال بهبود وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم باشند؟

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.